7 Ekim 2008 Salı

internet bankacılığında ,platform bağımsız VeriPark Öncülüğü

Kuruluşundan bu yana İnternet bankacılığı ve çok kanallı bankacılık konusunda, her türlü teknoloji platformunda en ileri iş bilgisi ve teknoloji know-how'ına sahip olarak, bu alanda lider olan VeriPark, bugüne kadar çok sayıda örnek projenin hayata geçirilmesinde rol oynadı. 1998 yılından bu yana çok kanallı bankacılık ve buna bağlı pek çok teknoloji hızla gelişirken, VeriPark yazılım uzmanları bu teknolojileri hep bir adım önde olarak yurt içi ve dışındaki müşterilerinin potansiyellerini artırmak, rekabette üstünlük kazanmalarını sağlamak üzere hayata geçirdi. Üstelik bunu yaparken, müşterilerine know-how ve birikimini aktardı, Türkiye'de çok kanallı bankacılığın gelişiminde, geliştirdiği yazılımlarla önemli katkılar sağladı.


VeriPark, çok kanallı bankacılıktaki platform bağımsız teknoloji üstünlüğünü; IBM, Microsoft, Oracle, Sun Microsystems gibi farklı sağlayıcıların teknolojileriyle ve Sun Solaris'ten Linux'a farklı işletim sistemleri üzerinde kanıtlamıştır. Tekfenbank'de Sun Solaris işletim sistemi üzerinde Sun One Application Server kullanarak, Ziraat Bankası'nda Linux işletim sistemi üzerinde IBM WebSphere Portal Server kullanarak gerçekleştirilen internet bankacılığı projeleri bunlara en güzel örnekleri oluşturuyor.


VeriPark'ın kuruluşundan bu yana, internet bankacılığı alanında hizmet verdiği müşterileri arasında, projelerin başlangıç tarihi sırasıyla şunlar yer alıyor; Pamukbank, Denizbank, HSBC, DHB Bank Hollanda, YKY (Yapı Kredi Yatırım), Advantage Card, YKB, YKB Hollanda, BankEuropa, Tefken, Ziraat Bankası ve Kuveyt Türk.


Yıl 1997, Pamukbank internet şubesi
veriPark, internet bankacılığı alanındaki teknoloji know-how'ının üstünlüğünü, ilk kez kuruluşunun temellerini atmalarını da sağlayan Pamukbank internet bankacılığı projesiyle 1997 yılında kanıtladı. Microsoft teknolojilerindeki yetkinliğini, o dönemde çok yeni bir iş modeli olan internet bankacılığı ile başarıyla birleştiren VeriPark, Pamukbank BT ekibine know-how aktarımında da bulundu.



1998'den bugüne büyüyen sinerji: DenizBank çok kanallı bankacılık atılımı
VeriPark'ın VeriPark'ın internet bankacılığı çözümü VeriBranch'in 1998 yılından sürekli yenilenerek, en geniş anlamıyla kullanıldığı finans kuruluşu DenizBank, bir başarı hikayesi olarak sektörün örnek gösterilen projelerinden birine ev sahipliği yaptı. VeriBranch'in IVR, İnternet Bankacılığı, Çağrı Merkezi, Mobil Bankacılık, Şube Otomasyonu ve Kiosk modüllerini kullanan DenizBank'ın, İnternet kullanıcılarından çağrı merkezi operatörlerine dek tüm finansal operasyonlarına aynı teknoloji mimarisi güç veriyor. Tüm bankacılık işlemlerinin sadece bir browser kullanılarak gerçekleştirilmesi, DenizBank'ın BT altyapısının kullanımını kolaylaştırarak verimliliğini artırdı. Bu sayede müşteriler aynı açıdan görülebiliyor ve İnternet, çağrı merkezi ve şube gibi değişik kanallardan DenizBank'a ulaşan müşterilerin işlemleri rahatlıkla takip ediliyor. Tüm kanallarda VeriBranch kullanılarak müşterilerin entegre bir şekilde görülebilme özelliği, DenizBank'a bütünsel bir CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi) altyapısı sağladı.

DenizBank internet şubesi @çıkDeniz'in ilk açıldığı yıl olan 1999'da, DenizBank 20 şubeli bir bankayken, bugün 200'ün üzerinde şube ile Türkiye'nin en büyük bankalarından. Tüm bu gelişme içinde VeriBranch DenizBank'ın hızlı gelişimine en iyi şekilde ayak uydurdu. Çok kanallı bankacılıkta VeriBranch'in en geniş kullanımına sahip olan Denizbank, bu alanda VeriPark ile birlikte biriktirdikleri 7 yıllık teknoloji deneyimini bir ay önce .Net ortamına aktardı.


HSBC kurumsal internet bankacılığı: Kurumsal yaklaşımda başarılı bir örnek
VeriPark, HSBC'nin internet bankacılığı yaklaşımı içerisinde çok önem verdiği kurumsal internet bankacılığı projesini VeriPark uzmanlığı ile gerçekleştirdi.



Yurt dışı projelerine geçiş: DHB Bank Hollanda internet şubesi
Online finans alanında yurtiçinde ve yurtdışında birçok başarılı projeye imza atan VeriPark, Hollanda'da faaliyet gösteren Demir Halk Bankası'nın (DHB) İnternet şubesini de hayata geçirdi.



YKY (Yapı Kredi Yatırım): Yatırım bankacılığında çok kanallı anlayış
Yapı Kredi Yatırım, çok kanallı hizmet anlayışı çerçevesinde müşterilerine hizmet verirken VeriPark uzmanlığı ve VeriBranch yazılımını tercih etti.



Advantage Card: Kredi kartına özel farklı bir pazarlama yaklaşımı
Advantage kart, hizmet kalitesini artırmak, işletim maliyetini azaltmak ve kart üyeleri ve üye mağazalara bilgi temin edebilmek için bir web sitesine ihtiyaç duyunca, VeriPark'ın bu alandaki uzmanlığına başvurdu. Site sadece kart üyeleri ve üye işyerlerinin işlem yapmaları için değil, aynı zamanda Advantage kart üyesi sayısını artırmak için bir online pazarlama aracı olarak da işlev gördü. Benkar Advantage kart web sitesi için VeriBranch kredi kartları modülü ve VeriPark'ın izinli pazarlama ürünü TouchPoint kullanıldı. Web sitesi; aylık ekstre ve işlemler listesinden ödül puanlarının kullanılması gibi tüm Advantage kart işlemlerini bünyesinde barındırdı. Ayrıca, güvenlikli site kanalıyla, Advantage üye işyerleri hesapları hakkında tüm bilgilere erişebilip ilgili tüm raporları inceleyebilir hale geldi. Advantage bu operasyonları tamamen site için yaratılmış olan VeriBranch altyapısına dayalı çağrı merkezi ve IVR sistemleri kanalıyla yaptı.
VeriPark'ın online pazarlama yapısı, SMS ve e-posta kanallarının web sitesi ile entegre edilmesi işletme maliyetlerini büyük ölçüde azalttı ve Advantage kartın hizmet kalitesini artırdı.



YKB İnternet Bankacılığı - Teleweb ile mobil teknolojilerin entegrasyonu
Yapı Kredi Bankası'nın mevcut altyapısıyla artan müşteri talebine cevap veremeyen internet bankacılığı çözümünün teknolojik olarak yenilenmesi gerekiyordu. VeriPark tarafından yenilenen Yapı Kredi Bankası'nın online bankacılık platformu TeleWeb, bireysel ve kurumsal bankacılık da dahil olmak üzere tüm bankacılık işlemlerini kapsıyor. Programlanmış işlemler, çoklu onay gerektiren işlemler gibi ileri düzey özellikler de uygulamaya dahil. Teleweb, Yapı Kredi'nin diğer web siteleri ve yabancı web siteleri ile de web servisleri aracılığı ile iletişim kurabiliyor. VeriPark ile birlikte geçekleştirdikleri proje sonunda Yapı Kredi Bankası, ihtiyaçlarını daha iyi karşılayan bir online bankacılık platformuna kavuştu.



YKB Hollanda'da çağrı merkezi uygulaması
VeriPark'ın çok kanallı finans operasyonları için kanıtlanmış, sağlam ve ölçeklenebilir online bankacılık çözümü VeriBranch ile geliştirilen YKB Hollanda (YKBN) Çağrı Merkezi'nden, geniş yelpazede finansal işlemler gerçekleştirilebiliyor. VeriBranch altyapısı ile Çağrı Merkezi operatörleri müşterilere ait tüm bilgileri ve diğer kanallar ile gerçekleştirdiği işlemleri tek bir ekrandan görüntüleyebiliyor.


VeriBranch'in yönetim ekranları YKBN Çağrı Merkezi süpervizörlerine onay gerektiren tüm bankacılık işlemlerini, işlem detayını görüntülemenin yanı sıra ilgili Çağrı Merkezi kayıtlarını da dinleyerek onaylayabilme imkanı sunarken, VeriBranch'in güçlü otorizasyon altyapısı Çağrı Merkezi sisteminde ekstra güvenlik sağlıyor.


BankEuropa'da yüksek entegrasyon yeteneği ile gelen internet bankacılığı
VeriPark'ın online bankacılık çözümü VeriBranch ile geliştirilen İnternet Bankacılığı altyapısı müşterilerin İnternet üzerinden bankacılık işlemleri dışında birçok yeni hizmeti de kolaylıkla kullanabilmelerini sağlıyor. Döviz alış-satış işlemleri müşterinin kendi hesapları arasında virman yapması kadar basit bir işlem olarak sunuluyor. Farklı para birimlerindeki hesaplar arasındaki virman otomatik olarak bankanın ilgili kurundan çevrilerek gerçekleştirilebiliyor ve BankEuropa müşterileri para transferi yapmak istedikleri alıcıları kolaylıkla tanımlayabiliyorlar.

VeriBranch BankEuropa'ya çoklu kanalları destekleyen, mevcut tüm sistemlerle entegre olabilen, çoklu dil desteğine sahip ve ölçeklenebilir bir İnternet Bankacılığı altyapısı sunuyor. VeriBranch'in kullanıcı otorizasyonu ve yetkilendirme özellikleri sayesinde, kullanıcının isteğine göre farklı seviyelerde güvenlik sağlanabiliyor.


Tekfenbank'ta platform bağımsız internet bankacılığı yaklaşımına başarılı bir örnek
TekfenBank IB, Sun Solaris işletim sisteminde, Sun One Application server üzerinde Oracle veritabanı ile çalışıyor. VeriBranch farklı uygulama sunucularıyla çalıştırılmasına ve platform bağımsız özelliklerine güzel bir örnek oluşturuyor.
Tekfenbank'ta hem bireysel hem de kurumsal kullanıcılara VeriBranch üzerinden hizmet sunuluyor. Farklı yetki seviyelerindeki kurumsal kullanıcı tanımlanabilme özelliği sayesinde, şirketlerdeki iş akışının benzerinin IB'de oluşturulması mümkün oluyor. Diğer örneklere göre daha küçük ölçekli bir banka olmasına rağmen, Nisan 2006 itibariyle bankada yapılan tüm EFT işlemlerinin %60'ı IB üzerinden yapılıyor.



Ziraat Bankası'nda platformlararası internet bankacılığı sanatı
Türkiye'nin en büyük bankası olan Ziraat Bankası, çok kanallı bankacılık alanında yaptığı atılımlarda, VeriPark'ın bu alandaki uzmanlığından yararlanıyor. Teknik açıdan, tüm entegrasyonun web servisleriyle yapılmış olması ürünün standardizasyonu açısından oldukça önemli. VeriBranch, high-availability sağlayacak şekilde konfigüre edilmiş Linux işletim sistemi üzerinde çalışan IBM WebSphere Portal uygulama sunucuları üzerinde MS SQL Server veritabanı ile çalışıyor. Geliştirme sürecinin fazlı yapılmış olması önemli bir nokta. Önce bireysel bankacılık, sonra yatırım işlemleri ve sonrasında da kurumsal internet bankacılığı production'a geçirildi. Bir anda çok büyük bir yatırım yapmadan, Internet Bankacılığı işlem setini zamana yayarak geliştirmek mümkün.
VeriBranch'in sağladığı geliştirme kolaylığı sayesinde, Ziraat Bankası'nın teknoloji şirketi Fintek Yazılım ekibi, ürüne OTP özelliğini de daha sonra kolayca ekleyebildi.



Kuveyt Türk'te SoA destekli internet bankacılığı
VeriPark'ın VeriBranch çözümü ve Microsoft Visual Studio 2005 ile internet şubesini yenileyen Kuveyt Türk, müşterilerine en zengin internet bankacılık hizmetlerini en güvenli şekilde veren finans kuruluşlarından biri haline geldi. Tüm kanallar genelinde kişiselleştirilmiş ve güvenli bir entegrasyon, uygulama ve geliştirme altyapısı sağlayan VeriBranch çok kanallı yapısıyla İnternet bankacılığı, çağrı merkezi, mobil kanallar (WAP, SMS, PDA) gibi alternatif dağıtım kanallarını ve vezne, müşteri temsilcisi, şube müdürü ekranı gibi şube operasyonlarını destekliyor.
Yenilenen Kuveyt Türk İnternet şubesinde maksimum güvenlik seviyesini sağlayacak en yeni teknolojiler bir arada kullanıldı. Kuveyt Türk'ün müşterileri İnternet şubesinde günlük işlem limitleri, çalışma saatleri gibi parametreleri kendileri belirleyerek gerçekleştirecekleri işlemleri kendi kullanım ve güvenlik ihtiyaçlarına göre gerçekleştirebiliyorlar.


Projede Microsoft .NET teknolojilerinin kullanılması, yeni teknolojilere ve yeni altyapı çalışmalarına uygun bir yapı sağladı. Microsoft'un da desteklediği servis odaklı mimari (Service-oriented Architecture - SoA) sayesinde Kuveyt Türk İnternet şubesindeki yapı açık bir sistem haline geldi. Böylece bugün çok çeşitli kurumlarla doğrudan bağlantı kurularak ilgili işlemler bankanın müşterilerine İnternet şubesinden sunulurken, gelecekte de bu kurumlara yenileri çok kolay şekilde eklenebilecek.

Hiç yorum yok: